• Dybdelæring i kunst og håndverk - Fire lærere i kunst og håndverk sin forståelse av dybdelæring 

      Skansen, Stina Maria (Master thesis, 2022)
      I denne masteroppgaven utforskes lærere i kunst og håndverk sin forståelse av dybdelæring. I det nye læreplanverket, LK20, har dybdelæring fått en sentral plass for synet på elevenes læring. Ludvigsen-utvalget tok inn ...
    • Faggrupper for lærere i kunst og håndverk - Innhold, organisering, og nytteverdi. 

      Brodshaug, Irene (Master thesis, 2016)
      Denne masteravhandlingen handler om faggrupper for kunst og håndverkslærere. Problemstillingen som svares på er: Hvilket innhold kan faggrupper for kunst og håndverkslærere ha, hvordan kan slike grupper organiseres og hva ...
    • Karakterfri underveisvurdering: Vurderingspraksis med vekt på elevenes læring og faglige utvikling 

      Solås, Rosemarie Ventura (MEST;2022, Master thesis, 2022)
      Denne masteravhandlingen analyserer fem kunst og håndverkslæreres forståelser og erfaringer med å praktisere såkalt karakterfri underveisvurdering i kunst og håndverk på ungdomsskolen. Med karakterfri vurderingspraksis ...
    • Networking for strengthening design literacy 

      Brodshaug, Irene; Reitan, Janne Beate (FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk;Vol 14 Nr. 4 (2021): Norwegian papers from the the Academy for Design Innovation Management Conference – ADIM 2019. Special Issue, Peer reviewed; Journal article, 2021-12-29)
      This article focuses on design education for the general public and the ways in which students and teachers can become more design literate through the development of networks, such as professional groups for teachers. The ...